لیگ بسکتبال NBA در بیست و هفتم نوامبر ۲۰۱۵

لیگ بسکتبال NBA در بیست و هفتم نوامبر 2015

مسابقات لیگ بسکتبال NBA پس از یک روز تعطیلی، در بیست و هفتم نوامبر ۲۰۱۵ ادامه یافت.

کسب ۲۵ امتیاز توسط لبران جیمز به کلیولند کولیرز کمک کرد تا شارلوت هورنتز را از پیش رو بردارد. کلیولند امروز میهمان شارلوت بود و این بازی را با برتری ۹۵ بر ۹۰ پایان داد. جیمز در این مسابقه ۱۳ ریباند و ۵ پاس منجر به گل نیز به دست آورد. تیموفی مازگوو از کلیولند که سه بازی گذشته تیمش را به دلیل آسیب دیدگی شانه راست از دست داده بود، در این بازی به ترکیب شروع کننده بازگشت.

میامی هیت برای دومین بار در این فصل از رقابت ها و این بار در مدیسن اسکوئر گاردن، نیویورک نیکس را شکست داد. هیت در این بازی با نتیجه‌ی ۹۷ بر ۷۸ حریف خود را مغلوب کرد تا دهمین برد فصل خود را کسب کند. جرالد گرین از میامی که جایگزین لوئل دنگ مصدوم در ترکیب شروع کننده شده بود، ۲۵ امتیاز کسب کرد تا بیشترین امتیاز خود در رقابت های این فصل را به دست آورد. ۲ ریباند و ۱ توپ ربایی دیگر آماری بود که این بازیکن ثبت کرد. کریس باش نیز ۲۰ امتیاز، ۵ ریباند، ۳ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات به دست آورد. کارملو انتونی و کریتاپس پورزینگس از نیویورک هر کدام ۱۱ امتیاز برای تیمشان به دست آوردند.

ایندیانا پیسرز برای به دست آوردن چهارمین پیروزی متوالی خود، شیکاگو بولز را از پیش رو برداشت. ایندیانا امروز در حضور ۱۸۱۶۵ تماشاچی حاضر در بنکرز لایف فیلدهوس پذیرای شیکاگو بود که موفق شد با نتیجه‌ی ۱۰۴ بر ۹۲ حریف خود را مغلوب کند. پاول جرج که کم کم به روزهای اوج خود نزدیک می شود، در این بازی ۳۳ امتیاز، ۸ ریباند و ۲ پاس منجر به گل برای ایندیانا به دست آورد. برای بولز نیز نیکولا میروتیچ ۲۵ امتیاز، ۷ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات به دست آورد. جیمی باتلر و درک رز در سه کوارتر نخست این مسابقه تنها ۲ شوت از ۱۶ اقدام خود را وارد سبد کردند و سرانجام در کوارتر چهارم بود که گل کردن شوت های خود را آغاز کردند.

فیلادلفیا سونی سیکسرز با شکست مقابل هیوستن راکتس، رکورد جدیدی در تاریخ لیگ های حرفه ای ایالات متحده ثبت کرد. سیکسرز در این بازی خارج از خانه با نتیجه‌ی ۱۱۴ بر ۱۱۶ مغلوب راکتس شد تا بیست و هفتمین شکست متوالی (با احتساب بازی های فصل گذشته) خود را ثبت کند و با پشت سر گذاشتن تیم Tampa Bay Buccaneers از لیگ NFL، رکورددار شکست های متوالی در ۴ لیگ حرفه ای امریکا شود. جیمز هاردن در این بازی ۵۰ امتیاز، ۹ ریباند و ۸ پاس منجر به گل برای هیوستن کسب کرد؛ گرچه ۹ بار نیز توپ را لو داد. بازیکنان فیلادلفیا با به ثمر رساندن ۱۶ پرتاب سه امتیازی در این دیدار، رکورد جدیدی در تاریخ این باشگاه ثبت کردند.

ممفیس گریزلیز میربان آتلانتا هاوکس بود که بازی را با نتیجه‌ی ۱۰۱ بر ۱۱۶ به حریف خود واگذار کرد. پاول میلسپ از آتلانتا با کسب ۲۳ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۴ پاس منجر به گل، به پیروزی تیمش در این مسابقه کمک کرد. امتیازآورترین بازیکن ممفیس نیز مایک کانلی بود که ۱۶ امتیاز به دست آورد. او تنها ۴ شوت از ۱۳ اقدام خود در این بازی را به ثمر رساند. تیاگو اسپلیتر (مصدومیت) و تابو سفلوشا (استراحت) در این مسابقه برای آتلانتا به میدان نرفتند.

درخشش استفن کری به گلدن استیت واریورز کمک کرد تا فینیکس سانز را مغلوب کند. گلدن استیت در این مسابقه خارج از خانه با نتیجه‌ی ۱۳۵ بر ۱۱۶ فینیکس را شکست داد تا تعداد بردهای متوالی خود را به عدد ۱۷ برساند. استفن کری که اخیرا اعلام کرده است در تیمش در مورد شکستن رکورد ۳۳ برد متوالی لیکرز (فصل ۱۹۷۱-۷۲) صحبت می شود، ۹ شوت از ۱۶ اقدام سه امتیازی خود در این بازی را وارد سبد کرد و کار خود را با کسب ۴۱ امتیاز، ۶ ریباند، ۸ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی به اتمام رساند. کری در حالی این آمار را ثبت کرد که تنها ۳۰ دقیقه و ۳۹ ثانیه در زمین بود. بازیکنان گلدن استیت با ۱۵ شوت سه امتیازی که در نیمه اول این مسابقه به ثمر رساندند، رکورد بیشترین سه امتیازی گل شده در یک نیمه در تاریخ NBA را از آن خود کردند. آنها در پایان این بازی ۲۲ شوت از ۳۲ اقدام سه امتیازی (۵۷٫۹ درصد) خود را وارد سبد کردند.

مینسوتا تیمبرولوز با غلبه بر ساکرامنتو کینگز، تعداد بردها و باخت های خود را در عدد ۸ برابر کرد. مینسوتا در این بازی خارج از خانه با نتیجه‌ی ۱۰۱ بر ۹۱ ساکرامنتو را مغلوب کرد. اندرو ویگینز در این بازی ۲۲ امتیاز، ۶ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات برای مینسوتا به دست آورد. زک لاوین با ۱۹ امتیاز، ۸ ریباند و ۴ پاس منجر به گل، دیگر بازیکن شاخص این تیم بود.

نتایج و هایلایت های مسابقات لیگ بسکتبال NBA در بیست و هفتم نوامبر ۲۰۱۵ را در جدول زیر مشاهده می کنید.

میزبان نتیجه میهمان هایلایت ها
شارلوت هورنتز ۹۰ ۹۵ کلیولند کولیرز دانلود
اورلاندو مجیک ۱۱۴ ۹۰ میلواکی باکز دانلود
بوستون سلتیکس ۱۱۱ ۷۸ واشنگتن ویزاردز دانلود
نیویورک نیکس ۷۸ ۹۷ میامی هیت دانلود
ایندیانا پیسرز ۱۰۴ ۹۲ شیکاگو بولز دانلود
هیوستن راکتس ۱۱۶ ۱۱۴ فیلادلفیا سونی سیکسرز دانلود
ممفیس گریزلیز ۱۰۱ ۱۱۶ آتلانتا هاوکس دانلود
اکلاهما سیتی تاندر ۱۰۳ ۸۷ دیترویت پیستونز دانلود
دنور ناگتز ۸۰ ۹۱ سن آنتونیو اسپرز دانلود
فینیکس سانز ۱۱۶ ۱۳۵ گلدن استیت واریورز دانلود
ساکرامنتو کینگز ۹۱ ۱۰۱ مینسوتا تیمبرولوز دانلود
لس آنجلس کلیپرز ۱۱۱ ۹۰ نیو اورلینز پیکانز دانلود

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۶ پاسخ

  1. امیرعباس ارباب گفت:

    let,s go orlando

  2. مهدی فتح اله زاده گفت:

    خیلی عالی هستش و واقعا تخصصی و فوق العاده دارید روی بسکتبال کار میکنید. حتما به این روندتون ادامه بدید. با تشکر

  3. علیرضا گفت:

    احمد اقا اون بازیکن سیکسرز سر چی دعواش شده بود؟

  4. sina777 گفت:

    دمه لبرون گرم امیدوارم پی جی همینطور ادامه بده در ضمن کری تو خواب هم نمیتونه رکورد لیکرز رو بشکونه

    • جنگجو گفت:

      خدا از دهنت بشنوه. نه نمیتونه ولی MVP و Most improved player رو با هم میبره ته فصل این یکی بشه برات خاطره. راستی میگی PG مثل اینکه اعداد و ارقامش از لبران زده بالاتر. میدونم لبران فقط امار اسیتستش بالاتره. امار توپ ربایی و امتیاز و ریباند PG بهتره. البته من نمیگم PG-13 بهتره ها ولی تعجب نکن اگه کس دیگه ای(جز لبران) بهترین بازیکن ماه شرق شد.
      چرا سیکسرز سه چهار ساله به خاک سیاه نشسته من نمیدونم چرا مالکش و مدیرش اینجوری میکنن؟؟

  5. sina777 گفت:

    جنگجو جان یه سوال تو رو خداجواب بده ایا واقعا از اول طرفدار گلدن استیت بودی

  6. sina777 گفت:

    جنگجو خواهشا جواب بده

  7. جنگجو گفت:

    سینا جان گفتم که نه اخه یکبار دیگه ام پرسیده بودی گفتم نه.
    با تقریب خوبی هیچکس از اول طرفدار یک تیم نبوده مگه بوستون و لیکرز

  8. kiiiiiiiiiing گفت:

    آمار بلاک لبرون هم بالاتره

  9. جنگجو گفت:

    نوکرتم لبران اسطوره است مگه چند تا فوروارد داریم که هم آمار اسیست و هم ریباند و توپ ربایی بالایی داشته باشن؟؟؟؟یه لری برد بوده که یخورده شبیه به لبران بوده. من شاید از لبران خوشم نیاد ولی منکر حقیقت که نیستم چند بار بگم. لبران تنها بازیکنیه که میتونه از پست یک تا پنج بازی کنه پارسال ۱۱٫۵ ریباند تو پلی آفس کم بوده؟؟؟
    جورج هم محشره و جوون کوای لینرد و جیمی باتلر هم به همچنین. زیبایی بسکتبال و NBA به همینه دیگه که بازیکنایی میان که توانایی دفاع ستاره ها رو دارن و خودشون ستاره میشن. لبران ۳۱ سالش میشه نباید انتظار داشته باشی که شکست ناپذیر باشه. به نظر من الان خیلی بسکتبال جذاب شده قبلا کی بازیکنا اینطوری تو دفاع خوب بودن ؟؟!!پارسال میگفتم غرب بهتره ولی امسال شرق خیلی تیمای خوبی داره و بازی ها نزدیکه…
    kingو بقیه نظرتون راجع به سیکسرز چیه ؟؟؟چرا این تیم به اینجا رسیده

  10. جنگجو گفت:

    شما که حسابت جداست انصافا نبودی یک مدت بیا گهگداری اینورا خیلی مخلصیم

  11. LAKER FOR LIFE گفت:

    ۴۱ امتیاز، ۶ ریباند، ۸ اسیست اونم تو ۳۰ دقیقه.
    واقعا فوق العادست این کری.

  12. Kiiiiiiiing گفت:

    سیکسرز تا همین فصل پیش پنجمین تیم پرافتخار تاریخ بود و بعد از قهرمانی واریورز شد ششم ، تیم ریشه داریه ولی این فصل کاری نمیتونه کنه جز ثبت رکوردهای منفی ، شاید فصل بعد با یه درفت خوب بتونه سر و سامانی بگیره ، در مورد لری برد و مجیک جانسون صحبت خیلی میشه کرد فقط همینو بگم که جفتشون مجبور شدن ورزشو بزارن کنار و این واقعا از شانس جوردن بود چون هردوشون واقعا استثنایی بودن ، لری برد مصدومیت مزمن داشت و مجیک هم که HIV گرفت و هنوز ۳۲ سالش نشده بود که خداحافظی کرد اونم با ۵ رینگ و ۹ فینال با ۳۱ سال سن !!!

  13. جنگجو گفت:

    اخه سیکسرز که عمدا خودش رو تو لاتری میندازه هیچ بهبودی هم پیدا نمیکنه. الان اون جوئل امبید دو سال پشت سر هم مصدومه. من فکر نکنم پیک لیکرز هم امسال گیر سیکسرز بیاد. لیکرز هم عمدا میبازه تا بدترین رکورد رو ثبت کنه که بتونه یک پیک ۱ تا سه محافظت شدش رو بگیره. لیکرز ولو دو تا بازی متقابلش رو به سیکرزم شده میبازه که بشه تیم سی ام که پیک درفتش هدر نره. واقعا حیف دو تا تیم بزرگ به این روز نشستن

  14. sepehr گفت:

    خدا وکیلی جیمز هاردن خیلی خوبه نمی دونم چرا همش می بازند

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *