پاول پیرس به جمع ۲۵ هزار امتیازی های NBA پیوست

پاول پیرس

باشگاه ۲۵ هزار امتیازی های NBA حالا عضو جدیدی دارد: پاول پیرس از بروکلین نتز.
پاول پیرس از نتز در مسابقه دیشب تیمش مقابل آتلانتا هاوکس در بارکلیز سنتر، هجدهمین بازیکن تاریخ NBA لقب گرفت که در طول دوران بازی خود توانسته حداقل ۲۵ هزار امتیاز کسب کند.
کوین گارنت، هم تیمی پیرس که خود از ۲۵۰۰۰ امتیازی های ان بی ای است در این مورد گفت:” من به پاول گفتم به جمع ما خوش اومدی.” گارنت ادامه داد:” ‘Truth’ (لقب پیرس) بخش بزرگی از لیگ شده است. او یکی از بهترین و بزرگترین دوستان منه. ما موفقیت هایی با هم کسب کردیم، کارهای بزرگی با هم انجام دادیم و امشب شب اونه. من واقعا براش خوشحالم.”
پیرس، گارنت، نویتزکی و برایانت، ۴ بازیکن فعلی لیگ هستند که به این افتخار دست یافته اند.
پیرس هنگامی که نظر گارنت در مورد این موضوع رو شنید، گفت:” مسلما این که آدم تو یه تیم قهرمان باشه، بهتره. موفقیت های آماری میان و میرن. در آینده بازیکنانی میان که رکورد من رو پشت سر میذارن، اما وقتی شما قهرمان میشید قهرمانیتون برای همیشه باقی می مونه. این عالیه. من از اینکه جزئی از تاریخ شدم لذت می برم. این آمار تنها نشون دهنده سخت کوشی و ثبات من در طول سال هاست و این نکته که من سالم موندم.”
پیرس مسابقه دیشب را در حالی آغاز کرد که تنها ۵ امتیاز برای رسیدن به ۲۵ هزار امتیاز نیاز داشت. این بازیکن در حالی که ۳ دقیقه و ۹ ثانیه به پایان کوارتر دوم باقی بود، پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد کرد و تعداد امتیازات خود را به ۲۵۰۰۱ رساند. پیرس قبل از این شوت تنها ۱ شوت از ۵ اقدام خود را وارد سبد کرده بود.
پیرس که در مسابقه دیشب با وارد سبد کردن ۵ شوت از ۱۴ اقدام خود، ۱۳ امتیاز کسب کرد، ادامه داد:” این سخته که راجع به اینکه قراره به این رکورد برسی، فکر نکنی. همه در مورد اون صحبت می کنن. خانواده ام اینجا هستن، همه دوستام که اینجا هستن راجع به این موضوع صحبت می کنن، و من همون جور بازی کردم که زمانی که می خواستم به رکورد ۲۰ هزار امتیاز برسم، بازی کرده بودم. یادم میاد که تو اون بازی هم نتونستم تو کوارتر اول شوتی رو گل کنم چون به خودم فشار می آوردم که به رکورد برسم. من فقط خوشحالم که این موضوع تموم شد و می تونم روی بقیه فصل تمرکز کنم.”
پس از آنکه رسیدن پیرس به این رکورد به طور رسمی اعلام شد، این بازیکن از طرف تماشاگران تشویق شد.
پیرس ۳۶ ساله در طول ۱۶ سال حضورش در لیگ میانگین ۲۱٫۳ امتیاز را به ثبت رسانده است. او ۱۵ فصل اول حضورش در NBA را در بوستون گذرانده است و در حال حاضر پس از جان هاولیسک، دومین بازیکن امتیاز آور تاریخ باشگاه سلتیک است.
پاول پیرس در اولین فصل حضورش در نتز، با میانگین ۱۳٫۵ امتیاز، کمترین متوسط امتیاز دوران بازی خود را به ثبت رسانده است.
اما نقش او در تیم نتز چیزی فراتر از آمار این بازیکن است؛ رهبری تیم، دفاع کردن فروارد های بلندتر و باز کردن بازی با پرتاب های سه امتیازی، از جمله کارهایی است که این بازیکن در نتز انجام داده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. paul-the-truth گفت:

    بازیکن مورد علاقه من پال پیرس خیلی از این اتفاق خوشحالم . . .فقط سلتیکس فقط پیرس

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *