دیوید استرن و آلونزو مورنینگ وارد تالار مشاهیر بسکتبال شدند

دیوید استرن و آلونزو مورنینگ وارد تالار مشاهیر بسکتبال شدند

دیوید استرن، کمیسونر سابق لیگ، به دلیل ترویج NBA و تاثیر مهمش روی بازی بسکتبال و لیگ NBA، وارد تالار مشاهیر بسکتبال نایسمیت شد.
استرن در این مراسم که در سالن سمفونی اسپرینگفیلد برگزار شد، گفت:” من فکر می کنم آینده فوق العاده روشنه. دلیل اینجا بودن من تلاشی هست که هزاران نفر در طول سالیان انجام دادن. در حال حاضر لیگ تحت رهبری فوق العاده آدام سیلور به شکل باورنکردنی داره به سمت جلو حرکت می کنه.”
آلونزو مورنینگ، میچ ریچموند، نولان ریچاردسن، گری ویلیامز، تیم قهرمان دانشگاه ایمکیولاتا در اوایل دهه ۱۹۷۰، باب لئونارد، نت کلیفتون، ساروناس مارسیولینس و گای راجرز، دیگر اعضای جدید تالار مشاهیر در کنار دیوید استرن هستند.
استرن در موفق ترین دوره‌ی تاریخ NBA بر این لیگ نظارت می کرد و هدایت لیگ را برای رسیدن به عرصه‌ی جهانی بر عهده داشت. او با وارد کردن ستاره های NBA به مسابقات بین المللی،  به گسترش بسکتبال کمک کرد. یکی از برجسته ترین تاثیرات حضور بازیکنان NBA در بازی های بین المللی، در المپیک ۱۹۹۲ بود.
در زمان مدیریت استرن، لیگ NBA به یکی از محبوب ترین لیگ های جهان تبدیل شد و درآمد حاصل از پخش تلویزیونی آن، از ۱۰ میلیون دلار در سال به حدود ۹۰۰ میلیون دلار در سال رسید.
استرن که از سال ۱۹۸۴ تا فوریه ۲۰۱۴، سِمَت کمیسیونر لیگ را بر عهده داشت، به افزایش تیم های ان بی ای از ۲۳ تیم به ۳۰ تیم کمک کرد. او همچنین قوانین متعددی را تغییر داد و برای ورود بازیکنان به درفت، محدودیت سنی وضع کرد.
در مراسم ورود استرن و سایرین به تالار مشاهیر ستارگان سابق NBA چون بیل راسل و لری برد نیز حضور داشتند. مجیک جانسون دیگر ستاره ای بود که در مراسم حاضر بود. بازیکنی که استرن تاثیر به سزایی در زندگی او داشت.
جانسون در مصاحبه ای با NBA TV گفت:” دیوید استرن نه تنها زندگی منو عوض کرد بلکه HIV و ایدز رو به یه چیز پذیرفتنی در تمام جهان تبدیل کرد. او به خاطر کارهایی که برای آموزش مردم و آگاه کردن اونا و همچنین دنیای ورزش انجام داده، مستحق دریافت جایزه‌ی صلح نوبل هست. او همچنین در ایجاد مسابقات آل استار، شکل گیری تیم رویایی آمریکا و حضور اونها تو المپیک نقش داشته. زمانی که بیماری من علنی شده استرن پا عقب نذاشت و متزلزل نشد و گفت:’هی من می خوام از مجیک جانسون حمایت کنم و این لیگ از مجیک جانسون حمایت می کنه.’”
آلونزو مورنینگ سخنرانی خود در این مراسم را با اشاره به درگیری خود و لری جانسون از نیکس در پلی آف سال ۱۹۹۸ و تلاش جف ون گاندی (سرمربی نیکس در آن زمان) برای جلوگیری از درگیری، آغاز کرد.
مورنینگ پس از تماشای هایلایت های دوران حرفه ای خود گفت:” بهتره که از من چیزی بیشتر از کشیدن جف ون گاندی دور پام باقی بمونه … بابت اون قضیه متاسفم جف. اون بازی های نیکس و هیت تو چند روز اخیر خیلی مورد توجه بوده.”
سنتر هیت که مدت زیادی را در این تیم گذرانده، در سخنرانی خود راجع به موانعی که بر آنها غلبه کرده از جمله بیماری کلیوی که با پیوند کلیه از پسرعمویش بهبود یافت، صحبت کرد.
مورنینگ که سابقه‌ی ۷ بار حضور در آل استار و برنده شدن ۲ جایزه‌ی بهترین بازیکن دفاعی سال را دارد، گفت:” با توجه به اونچه زندگی برای من در نظر گرفته بود، قرار نبود من امروز روی این سن باشم. تنها دلیلی که من اینجا و روی سن هستم و تنها دلیل من برای زنده موندن، لطف خدا و کمک افراد دیگه هست.”
سایت NBA به مناسبت ورود مورنینگ به تالار مشاهیر، چند ویدئو در مورد این بازیکن منتشر کرده که می توانید دو مورد از این ویدئوها را از لینک های زیر دانلود کنید.

۱۰ حرکت برتر دوران حرفه ای مورنینگ
مروری کوتاه بر دوران بسکتبال مورنینگ در NBA

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. Die Hard NBA Fan گفت:

    البته بیماری کلیوی مورنینگ بعد از پیوند کلیه از پسر عموش حاصل نشد بلکه با پیوند کلیه از پسر عموش مورنینگ بهبود پیدا کرد و دلیل عارض شدن این بیماری چیز دیگه ای بود. در منبع هم این نکته ذکر شده و گویا در ترجمه اشتباهی رخ داده.

  2. دست شون درد نکنه!!!

  3. یه خبر بد آرن داوودی گارد راس مسیحی کشورمون بدلیل عمل زانوش تو اول شهریور به کل جام جهانی رو از دست داد دیگه از مصر نمیبریم با این وضعیتمون….
    کلکمون کندس….

  4. o.neal گفت:

    همون اولم نمیزدیم مصرو

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *