درفت ۲۰۱۴ بسکتبال NBA انجام شد

درفت 2014 بسکتبال NBA انجام شد

اندرو ویگینز، فروارد دانشگاه کانزاس به عنوان انتخاب شماره ۱ درفت ۲۰۱۴ بسکتبال NBA توسط کلیولند کاوالیرز، برگزیده شد.
کلیولند کاوالیرز برای دومین سال متوالی بازیکنی از شمالی ترین کشور قاره آمریکا را انتخاب کرد، با این امید که این بازیکن بهتر از انتونی بنت، انتخاب شماره ۱ سال گذشته، کار کند.
اندرو ویگینز که از انتخاب شدن به عنوان بازیکن نخست درفت و همچنین انتخاب هم تیمی اش، جوئل امبید، به عنوان پیک شماره ۳ خوشحال بود، گفت:” الان هزاران فکر تو سر من میگذره. این یه رویاست که به حقیقت پیوسته.”
انتونی بنت تابستان سال گذشته مصدوم شد و فصل را بدون آمادگی آغاز کرد و نقش چندانی در کاوالیرز نداشت. یکی از دلایلی که کاوالیرز بار دیگر انتخاب نخست درفت را در اختیار داشت، عملکرد ناامید کننده این بازیکن بود.
اما به نظر می رسد اندرو ویگینز که در اولین سال حضورش در دانشگاه کانزاس، میانگین ۱۷٫۱ امتیاز را کسب کرده است، بازیکن به مراتب آماده تری است. تا چند هفته پیش ویگینز به عنوان یکی از انتخاب های اول درفت مطرح بود اما هنگامی که مشخص شد جوئل امبید یک ترک خوردگی در استخوان پای راست خود دارد، ویگینز به بهترین گزینه کاوالیرز تبدیل شد. (دانلود ویدئوی انتخاب ویگینز)

درفت 2014 بسکتبال NBA انجام شد

تعدادی از بازیکنان حاضر در مراسم درفت (برای دیدن عکس در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.)

اندرو ویگینز کانادایی با برگزیده شدن به عنوان انتخاب شماره ۱ یارکشی، موجب شد برای دومین سال متوالی انتخاب شماره ۱ درفت از کشور کانادا باشد. آمریکا و کانادا تنها کشورهایی هستند که بازیکنان آنها دو سال متوالی توانسته اند به عنوان انتخاب شماره ۱ درفت برگزیده شوند.
تیم میلواکی باکز که دومین انتخاب را در درفت امسال در اختیار داشت، جباری پارکر، فروارد سال اولی دانشگاه دوک را انتخاب کرد. پارکر در تمریناتی که برای کلیولند انجام داد از آمادگی لازم برخوردار نبود و عملکرد ضعیفی داشت. برخی از کارشناسان پس از یک فصل حضور پارکر در ترکیب شیاطین آبی (لقب تیم بسکتبال دانشگاه دوک) این بازیکن را آماده ترین بازیکن برای حضور در NBA می دانند. او با انتخاب شدن توسط میلواکی باکز می تواند در نزدیکی خانواده اش در شیکاگو بازی کند. (دانلود ویدئوی انتخاب پارکر)
پارکر پس از انتخاب شدن به عنوان بازیکن دوم یارکشی گفت:” من خیلی خوشبینم. این که من به عنوان انتخاب شماره ۱، ۲ یا ۶۰ برگزیده بشم زیاد مهم نیست، بلکه به دست آوردن این فرصت و شانس حضور در NBA مهمه.”
فیلادلفیا سونی سیکسرز با در اختیار داشتن انتخاب شماره ۳، جوئل امبید از دانشگاه کانزاس را برگزید. بسیاری از طرفداران سیکسرز و مایکل کارتر ویلیامز، گارد این تیم، در محل برگزاری مراسم در سالن بارکلیز سنتر حضور داشتند.
سیکسرز دو انتخاب از ۱۰ انتخاب اول درفت ۲۰۱۴ را در اختیار داشت و از یکی از آنها برای جذب امبید استفاده کرد؛ بازیکنی که با وجود فصل کوتاهی که به دلیل مصدومیت از ناحیه پشت داشت، ممکن بود به عنوان انتخاب اول برگزیده شود، اما مصدومیتی که در جریان تمرینات پیش درفت برای پای او رخ داد موجب شد تاریخ اولین مسابقه ای که این بازیکن می تواند در NBA انجام دهد نامشخص باشد و به همین دلیل دو تیم نخس درفت از جذب او صرف نظر کردند.
ارون گوردن، فروارد دانشگاه اریزونا به عنوان انتخاب شماره ۴ توسط اورلاندو مجیک جذب شد. یوتا جاز نیز که انتخاب شماره ۵ را در اختیار داشت، گارد استرالیایی، دانته اکسام،را به خدمت گرفت.
سپس نوبت به دو تیمی رسید که پیش از این به ندرت انتخاب های بالای درفت را در اختیار داشته اند. بوستون سلتیکس در انتخاب شماره ۶ مارکوس اسمارت از دانشگاه اکلاهما استیت را جذب کرد و لس آنجلس لیکرز نیز با در اختیار داشتن پیک شماره ۷، جولیس رندل از دانشگاه کنتاکی را انتخاب کرد؛ بازیکنی که تعدادی از کارشناسان او را زک رندولف شماره ۲ می نامند.
بازیکنان انتخاب شده در درفت ۲۰۱۴ بسکتبال NBA را در زیر مشاهده می کنید. بعد از انجام مراسم درفت معمولا نقل و انتقالاتی بین تیم ها انجام می شود و برخی از بازیکنان انتخاب شده به تیم های دیگر منتقل می شوند. به عنوان مثال میامی هیت، انتخاب شماره ۲۶ و ۵۵ و یک انتخاب راند دوم درفت ۲۰۱۹ را در ازای شباز نیپیر (انتخاب شماره ۲۴) از یوکان، به هورنتز منتقل کرد؛ بازیکنی که لبران جیمز علاقه خاصی به او دارد و در فینال دانشگاه های آمریکا نمایش خیره کننده ای داشت.

بازیکنان راند اول درفت 2014 ان بی ای

بازیکنان راند اول درفت ۲۰۱۴ ان بی ای

بازیکنان راند دوم درفت 2014 ان بی ای

بازیکنان راند دوم درفت ۲۰۱۴ ان بی ای

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۲ پاسخ

  1. pierce گفت:

    سلتیکس ما عجب درفتی کرد 🙁

    یه پوینت گارد ( مارکوس اسمارت)
    اسمال فروارد(جیمز یانگ)

  2. mlbj گفت:

    ارسلان کاظمی سال دیگه تو فیلادلفیا بازی می کنه؟

    • admin گفت:

      مشخص نیست دوست عزیز.
      احتمالا ارسلان تو لیگ تابستانی امسال بازی می کته. باید ببینیم با بازی هایی که ارائه میده می تونه نظر فیلادلفیا (یا تیم دیگه ای) رو جلب کنه یا خیر. البته سیکسرز تو درفت امسال بازیکن های زیادی داشته که دو تاشون بازیکن پست ۳ هستن و به همین دلیل کار ارسلان برای موندن تو سیکسرز یکم سخته. البته این نکته رو هم باید در نظر داشته باشیم که فیلادلفیا نمی تونه هر ۷ بازیکنی رو که تو درفت امسال جذب کرده نگه داره و تعدادی از اونها رو به تیم های دیگه منتقل خواهد کرد.

  3. milad گفت:

    اقا من یادمه یه سایتی بود امار های دقیق بازیکنای درفت شده رو داده بود میشه اونو بزارید؟؟؟
    مثل سرعت و….
    با یهتو ضیح مختصر
    مرسی

  4. آذرخش گفت:

    هوووووم
    همه اتفاقات این لیگ لذت بخش ه.

  5. سعید گفت:

    به نظرم کلیولند ۱۰ بار دیگه نفر اول درفت رو هم داشته باشه مثل دورانی که لبرون جیمز رو درفت کرده بود نمی تونه عملکرد خوبی داشته باشه.

  6. علی گفت:

    احمد آقا کلیولند تو پست ۲ دیان ویترز رو داره که بازیکن خیلی خوبیه برام سواله چرا آندرو ویگینز رو درفت کردن؟؟شما چیزی میدونی؟؟

    • admin گفت:

      آمار اندرو ویگینز تو دبیرستان و دانشگاه نشون میده این بازیکن بسکتبالیست آینده داری هست و بسیاری از کارشناسای لیگ عملکرد ویگینز رو با عملکرد لبران جیمز در دوران دبیرستان مقایسه می کنن.
      ضمن اینکه باید به این مورد هم توجه داشته باشیم که مصدومیت جوئل امبید تو تصمیم کلیولند برای جذب ویگینز تاثیر زیادی داشته. شاید اگه امبید مصدوم نمیشد کلیولند اون رو به عنوان اولین بازیکن انتخاب می کرد.

    • ویگینگز پست ۳ هم بازی میکنه.
      یا به احتمال قصد ترید جرت جک به بروکلین رو دارند و میخوان ویترز رو سیکس من کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *