آخرین نقل و انتقالات NBA در آستانه پایان زمان نقل و انتقالات فصل ۲۰۱۳-۱۴

آخرین نقل و انتقالات NBA در آستانه پایان زمان نقل و انتقالات فصل 2013-14

با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان نقل و انتقالات فصل ۲۰۱۳-۱۴ بسکتبال NBA (ساعت ۱۵ روز ۲۰ فوریه)، تیم های لیگ در حال انجام آخرین نقل و انتقالات هستند تا خود را برای مرحله حذفی آماده کنند. انتقال مارکوس تورنتون به نتز و استیو بلیک به گلدن استیت، از مهمترین معامله های انجام شده تا پایان روز ۱۹ فوریه است.
روز چهارشنبه تیم بروکلین نتز در ازای فرستادن جیسون تری و رجی اوینز به ساکرامنتو کینگز، گارد این تیم، مارکوس تورنتون را به خدمت گرفت تا با حذف دو بازیکن کهنه کار که کمتر از آنها استفاده می کرد، تورنتون جوان را به ترکیب خود اضافه کند؛ با این امید که این بازیکن بتواند به روزهای اوج خود در امتیاز آوری بازگردد.
جیسون تری به همراه کوین گارنت و پاول پیرس از بوستون به نتز منتقل شده بود، اما پس از مصدومیت زانو تنها در ۳۵ مسابقه بازی کرده بود و با به ثمر رساندن ۳۶ درصد شوت هایش میانگین ۴٫۵ امتیاز را به ثبت رسانده بود. اوینز نیز گرچه در بین هواداران نتز محبوب بود اما جیسون کید در ۵۱ مسابقه این فصل، تنها ۳۰ بار از این بازیکن استفاده کرده بود.
اوینز در فصل گذشته، در ۵۶ بازی به عنوان بازیکن شروع کننده وارد زمین شده بود و با میانگین ۱۱٫۱ ریباند، بهترین ریباند کننده نتز بود. اما پس از جذب کوین گارنت توسط نتز، جایگاه خود در ترکیب استارتر را از دست داد و سپس پشت سر فروارد سال اولی نتز، میسون پلاملی قرار گرفت.
تورنتون پس از آنکه در اواسط فصل ۲۰۱۰-۱۱ از نیو اورلئان به کینگز پیوست، در ۲۳ بازی، متوسط ۲۱٫۳ امتیاز کسب کرد. این بازیکن در فصل ۲۰۱۱-۱۲ با میانگین ۱۸٫۷ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن ساکرامنتو کینگزبود، اما در ترکیب تیم مایکل مالون که مربی ای با تفکرات دفاعی است، جایی نداشت و در چند مسابقه نیمکت نشینِ بن مک‌لیمور سال اولی شد.
تورنتو که در حال حاضر ۲۶ ساله است، در این فصل از رقابت ها متوسط ۸٫۳ امتیاز، ۲٫۷ ریباند و ۱ پاس منجر به گل را در هر ۲۴ دقیقه در بازی کسب کرده است. او در ۲۶ مسابقه از ۴۶ بازی، بازیکن شروع کننده بوده و ۳۸ درصد از شوت ها و ۳۱ درصد از سه امتیازی های خود را وارد سبد کرده است.
این سومین انتقال مهم تیم ساکرامنتو کینگز در این فصل از رقابت هاست که برای بازسازی این تیم، تحت مالکیت ویوک رانادایو صورت گرفته است. کینگز در ۲۶ نوامبر “لوک امباه اِ موته” را در ازای درک ویلیامز به مینسوتا فرستاد و پس از آن در ۹ دسامبر، در انتقالی ۷ بازیکنه، رودی گی از رپتورز را به ترکیبش اضافه کرد.
یکی از دلایل مهم انجام این انتقال برای کینگز، فراهم کردن زمان بازی بیشتر برای مک‌لیمور و ری مک‌کالوم است. مک‌لیمور که به عنوان به عنوان انتخاب هفتم درفت، از دانشگاه کانزاس به کینگز پیوست، چهارشنبه شب برای ۲۷ امین بار به عنوان بازیکن استارتر برای کینگز به میدان آمد.
تیم کینگز در زمان مالکیت مالکان قبلی خود، قبل از آغاز فصل ۲۰۱۱-۱۲ قراردادی ۴ ساله به مبلغ ۳۱ میلیون دلار با تورنتون امضا کرده بود. حقوق این بازیکن در این فصل از رقابت ها ۸٫۰۵ میلیون دلار و در فصل آینده ۸٫۵۷۵ میلیون دلار است.
این بازیکن نیروی جوانی را برای تیم نتز به ارمغان خواهد آورد؛ تیمی که در تلاش پرهزینه خود برای رسیدن به قهرمانی، بازیکنان کهنه کار زیادی را در ترکیب خود جای داده است اما پس از تعطیلات آل استار رکورد ۲۴ برد و ۲۷ باخت را به جا گذاشته که آنها را در رده هفتم کنفرانس شرق قرار داده است.

استیو بلیک

دیگر معامله مهم انجام شده در روز ۱۹ فوریه، انتقال استیو بلیک از لیکرز به گلدن استیت بود. گلدن استیت واریورز با فرستادن گارد های ذخیره خود، کنت بیزمور و مارشان بروکس به لیکرز، استیو بلیک از لیکرز را به ترکیب خود اضافه کرد تا به عنوان گارد راس ذخیره، پشتیبان استفن کری باشد.
این انتقال باعث شد گلدن استیت بدون از دست دادن بازیکنان اصلی خود یا رسیدن سقف حقوق های پرداختی اش به سقف مالیات لوکس، یک بازیکن باتجربه به نیمکت خود اضافه کند.
گلدن استیت واریورز از trade exception چهارمیلیون دلاری که از انتقال آندره ایگودالا از دنور به دست آورده بودند، در این معامله استفاده کردند. طبق قانون Trade Exception چنانچه تیمی در معاوضه دو بازیکن، بازیکنی با دستمزد بالاتر را به تیم مقابل بدهد و بازیکن با دستمزد کمتر به خدمت بگیرد، تا یک سال این امکان را خواهد داشت تا در معاوضه های دیگر، به ازای ما به تفاوتِ معاوضه اول، حقوق بیشتری بپردازد و این اضافه حقوق پرداختی در زمان محاسبه مالیات تیم دوباره لحاظ نخواهد شد. تیم واریورز در حال حاضر، حدود ۴۰۰ هزار دلار زیر سقف مالیات لوکس قرار دارد.
گلدن استیت واریورز امیدوار است استیو بلیک در مسابقه پنجشنبه شب مقابل هیوستون در اوکلند، بتواند در ترکیب این تیم قرار گیرد.
بلیک که در آخرین سال قرارداد خود ۴ میلیون دلار دریافت خواهد کرد، در ۲۷ مسابقه ای که در این فصل انجام داده، استارتر بوده است و توانسته میانگین، ۹٫۵ امتیاز و ۷٫۶ پاس منجر به گل را به ثبت برساند. پس از آنکه جرت جک در تابستان گذشته گلدن استیت واریورز را به مقصد کلیولند ترک کرد، این تیم به دنبال یک گارد راس بود و به نظر می رسد برای تقویت نیمکت خود روی این گارد ۳۳ ساله حساب باز کرده است.
تیم واریورز در ۱۵ ژانویه در جریان یک انتقال سه تیمه، جردن کرافورد و مارشان بروکس را از بوستون دریافت کرده بود و تونی داگلاس را به میامی هیت فرستاد.
کرافورد که در بوستون یک بازیکن امتیاز آور بود، هنوز در تلاش است که بیاموزد چگونه یک توزیع کننده و بازی ساز خوب در واریورز باشد؛ تیمی که پر از شوت زن های قهار است. این بازیکن قبل از بازی چهارشنبه شب، ۱۳ بازی برای گلدن استیت انجام داده و توانسته بود میانگین ۶٫۳ امتیاز و ۲٫۲ توپ ربایی را به ثبت برساند.
تیم لیکرز در جریان این معامله مقداری از حقوق های پرداختی خود را کاهش داد و دو بازیکن جوان به دست آورد.
بروکس تنها ۷ بازی برای واریورز انجام داد و نتوانست خود را با سیستم چرخشی مارک جکسون (سرمربی گلدن استیت) هماهنگ کند. بیزمور که بین هم تیمی هایش محبوب بوده و بیشتر به خاطر عکس العمل هایش روی نیمکت بین هواداران شناخته شده است، در دو فصل گذشته خیلی کم در میدان بوده است.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. 13ehnam گفت:

    ممنون از اطلاع رسانی و سایت خوبتون

  2. چه خر تو خریه ان بی ای

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *