انتقال جی.آر. اسمیت و ایمان شامپرت به کاوالیرز و دیان ویترز به تاندر

انتقال جی.آر. اسمیت و ایمان شامپرت به کاوالیرز و دیان ویترز به تاندر

تیم های کلیولند کاوالیرز، نیویورک نیکس و اکلاهما سیتی تاندر دوشنبه شب برای انجام یک انتقال شش بازیکنه به توافق رسیدند.
طبق این معامله، دیان ویترز از کلیولند به اکلاهما سیتی تاندر منتقل خواهد شد، جی.آر. اسمیت و ایمان شامپرت از نیویورک به کاوالیرز می پیوندند و سه بازیکن با قراردادهای تضمین نشده- الکس کرک و لو آمونسن از کلیولند و لنس تامس از تاندر- به نیویورک می پیوندند. علاوه بر آن تیم تاندر یک انتخاب محافظت شده راند اول درفت آینده خود را به کاوالیرز خواهد داد و کاوالیرز نیز انتخاب راند دوم درفت ۲۰۱۹ را به نیکس منتقل می کند.
تیم تاندر انتخاب محافظت شده راند اول درفت ۲۰۱۵ را به کلیولند منتقل می کند. البته در صورتی که این انتخاب جزو ۱۸ بازیکن نخست درفت نباشد به کاوالیرز منتقل خواهد شد و در غیر این صورت این تیم، انتخاب راندو اول تاندر در درفت های ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ (در صورتی که جزو ۱۵ بازیکن اول درفت نباشد) را به دست خواهد آورد. به گفته منابع ار هیچ یک از شرایط قبل محقق نشود، این انتخاب راند اول به دو انتخاب راند دوم یارکشی تبدیل خواهد شد.
تیم کاوالیرز با اضافه کردن اسمیت که شوتزن سریعی است و شامپرت که توانایی خوبی در دفاع بال ها دارد، در حال تلاش برای تقویت نیمکت خویش است. تیم نیکس پیش از این سعی کرده بود تا این دو بازیکن را منتقل کند.
ایمان شامپرت در حال حاضر به دلیل مصدومیت از ناحیه شانه که ماه قبل برای او اتفاق افتاد، نمی تواند بازی کند.
به گفته منابع مقامات تیم کلیولند پیش از اجرایی کردن معامله، با لبران جیمز در مورد تمایلش برای بازی کردن در کنار اسمیت صحبت کرده اند.
تیم تاندر که از یک ترید اکسپشن برای انجام این معامله استفاده کرده است، ویترز را به دست آورد که بازیکن مستعدی در حمله است. با جذب ویترز، تاندر امتیاز آورری نیمکت خود را تقویت می کند و جایگزینی برای رجی جکسون فراهم می کند که سال آخر قرارداد خود با تاندر را سپری می کند.
هدف نیویورک نیکس از این انتقال کم کردن حقوق های پرداختی خود در کوتاه مدت و بلند مدت است. آنها می توانند هر سه بازیکنی را که در جریان این انتقال به دست آورده اند از ترکیب خود کنار بگذارند. تیم نیکس ساموئل دالمبرت را نیز از ترکیبش کنار گذاشته است که موجب صرفه جویی ۳٫۸ میلیون دلاری در هزینه های این تیم شده است. در مجموع، انتقال شامپرت و اسمیت و کنار گذاشته شدن دالمبرت، موجب صرفه جویی بیش از ۲۰ میلیون دلاری در حقوق های پرداختی و همچنین مالیات لوکس نیکس خواهد شد.
فیل جکسون، ریاست باشگاه نیکس در این مورد گفت: “این معامله ها انعطاف پذیری ما در مورد ترکیب فعلی و سقف پرداخت ها برای فصول بعد را افزایش می دهد.”
جی.آر. اسمیت یک گزینه ۶٫۴ میلیون دلاری برای سال بعد دارد و با توجه به انتقال این بازیکن از نیکس، این تیم به دنبال آن است تا در تابستان آینده بیش از ۳۰ میلیون دلار برای خرید بازیکنان جدید فراهم کند. به عنوان بخشی از قرارداد، اسمیت مبلغ ۵۳۳۱۳۵ دلار به دلیل منتفی شدن قراردادش با نیکس، دریافت خواهد کرد.
ویترز ۲۳ ساله، در این فصل از رقابت ها میانگین ۱۰٫۵ امتیاز، ۱٫۷ ریباند، ۲٫۲ پاس منجر به گل و ۱٫۳ توپ ربایی را به ثبت رسانده و ۴۰ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرده است. یک سال از قرارداد این بازیکن به مبلغ ۵٫۱ میلیون دلار باقی مانده است.
سم پرستی، مدیرکل تاندر در بیانیه ای در مورد جذب ویترز گفت: “دیان یک امتیاز آور ثابت شده است که اثرات مثبتی روی ترکیب، عملکرد ما در زیر حلقه و انعطاف پذیری ما خواهد داشت.”
جی.آر. اسمیت در یازدهمین فصل حضورش در لیگ، میانگین ۱۰٫۹ امتیاز را به دست آورده و ۴۰ درصد از شوت هایش را وارد سبد کرده است.
شامپرت ۲۴ ساله نیز در این فصل از رقابت ها میانگین ۹٫۳ امتیاز، ۳٫۴ ریباند . ۳٫۳ پاس منجر به گل را ثبت کرده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۹ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    جوووووون عاشق ایمان شامپرتم:)))))) جی ار اسمیت که برا نیمکت عالیه.
    ولی ویترز حیف شد بازیکن خوبی بود.حالا میشه گفت کلیولند مدعی اصلیه قهرمانیه .
    نیویورک این فصل رسما داغون شد البته شاید تحولی ایجاد شه. اوکلاهاما هم خطری شد.
    عجب معامله ی پیچیده ای.

  2. Behnam23 گفت:

    ادمین ممنون بابت مطلب 😡
    خیلی هم خوب جی آر اسمیت دوستداشتنی!

  3. P.G گفت:

    نیویورک که باید با این فصل خداحافظی کنه

  4. نیویورک نیکس کاملا ضرر کرد و اینجا تو این معامله خر شد که شامپرتو داد رفت جی آر اسمیت رو بده عیبی نداره ولی شامپرتو چرا دادی این جکسون ماموریتش خراب کردن باشگاهه تا اینکه موفق کنه تیمو پسر این کلیولند فقط یه مربی گردن کلفتی میخاد دیگه قهرمان جام جهانیم میشه تیم اوکلاهاما هم پست دوش قوی شد تیما همه به دنبال جذب ستارن محدودیتم ندارن خو یکیشم بیاد سلتیکس.

  5. انشاالله به امید اون روز که تو همین سایت خبر رفتن کارملو رو بخونم.

  6. مجید گفت:

    اوه اوه.چی بشه.عالی شد

  7. مجید گفت:

    ولی آنتونی تنها میشه

  8. خدا به کارملو راه رو نشون داده چاه رو هم نشون داده خودش باید تصمیم بگیره یا بره راه درستو از نیویورک بیاد بیرون یا بره تو چاه همین جای که هس تک و تنها با فیشر مغز فتدقی سر کنه.

  9. مجید گفت:

    خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *