توافق لایونل هالینز با بروکلین نتز برای سرمربیگری این تیم

توافق لایونل هالینز با بروکلین نتز برای سرمربیگری این تیم

روز چهارشنبه تیم بروکلین نتز بر سر مفاد اصلی قرارداد با لایونل هالینز به توافق رسید تا هالینز، سرمربیگری نتز را بر عهده گیرد. این توافق اندکی پس از جدایی جیسون کید از نتز انجام شد.
توافق نتز با سرمربی سابق ممفیس گریزلیز، دو روز پس از آن به دست آمد که این تیم در جریان یک انتقال با میلواکی باکز، به جیسون کید اجازه داد تا از قرارداد خود با نتز خارج شده تا بتواند هدایت باکز را به عهده بگیرد.
بیلی کینگ، مدیر کل نتز و دستیارانش در روزهای دوشنبه و سه شنبه دو دیدار با هالینز داشتند. به گفته منابع به ESPN این قرارداد ۴ ساله و مبلغ آن حدود ۲۰ میلیون دلار خواهد بود. همچنین تیم نتز این اختیار را دارد که در مورد ماندن یا رفتن هالینز در سال چهارم تصمیم گیری کند.
هالینز در سه فصل پایانی حضورش در ممفیس، این تیم را برای سه حضور متوالی در پلی آف رهبری کرد. در فصل ۲۰۱۲-۱۳ که آخرین سال حضور هالینز در ممفیس بود، این تیم توانست در فصل عادی ۵۶ برد کسب کند و در پلی آف نیز تا فینال کنفرانس غرب بالا آمد. پس از آن راه هالینز و گریزلیز از هم جدا شد و قرارداد این مربی تمدید نشد. ظاهرا دلیل این جدایی وجود اختلاف نظرهای بنیادی بین هالینز و مالک باشگاه بود.
لایونل هالینز به عنوان یک مربی دفاعی در لیگ شناخته می شود. در آخرین فصل حضور این مربی در ممفیس، حریفان این تیم به طور میانگین در هر مسابقه تنها ۸۹٫۳ امتیاز کسب کردند که بهترین رکورد لیگ در آن فصل بود.
این مربی در ۴ سال حضورش در ممفیس، ۲۱۴ برد و ۲۰۱ باخت ثبت کرد و رکورد این تیم در هر فصل را نسبت به فصل قبل بهبود بخشید؛ گریزلیز در فصل ۲۰۰۹-۱۰ توانست ۴۰ برد کسب کند، در حالی که تعداد بردهای این تیم در آخرین فصل حضور هالینز به عدد ۵۶ رسید. ممفیس گریزلیز در راند اول پلی آف ۲۰۱۱، سن آنتونیو اسپرز را که بهترین رکورد را در فصل عادی ثبت کرده بود، حذف کرد.
هالینز پیش از این نیز مورد توجه مسئولان نتز بوده است؛ این تیم پس از جدایی کمک مربی خود، لاورنس فرانک در میانه‌ی فصل گذشته، به دنبال جذب هالینز به عنوان کمک مربی جیسون کید بود، اما مشخص شد هالینز به دنبال یک فرصت سرمربیگری است. بهار امسال نیز هیوستون راکتس به شدت به دنبال جذب هالینز به عنوان کمکِ کوین مک‌هیل بود.
هالینز گفته است اولین اقدامش در نتز، دیدار با بازیکنان این تیم از جمله کوین گارنت، درون ویلیامز، جو جانسون و بروک لوپز است. او همچنین اعلام کرده است از هر طریقی بتواند به مدیر کل این باشگاه در مورد بازیکنان آزادی مثل پاول پیرس کمک خواهد کرد. البته هالینز گفته او پیرو تصمیمات کینگ خواهد بود.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *