موزس مالون، برنده سه جایزه MVP ان بی ای در ۶۰ سالگی درگدشت

موزس مالون، برنده سه جایزه MVP ان بی ای در 60 سالگی درگدشت

موزس مالون، برنده سه جایزه MVP ان بی ای و از اعضای تالار مشاهیر بسکتبال، روز یکشنبه در سن ۶۰ سالگی درگذشت.
مالون که یکی از ۵۰ بازیکن برتر NBA لقب گرفته بود، عنوان MVP فینال سال ۱۹۸۳ را به دلیل رهبری فیلادلفیا سونی سیکسرز برای رسیدن به قهرمانی به دست آورده بود.
این سنتر ۲ متر و ۸ سانتیمتری که با لقب “پادشاه ریباند” شناخته می شد، در طول ۲۰ فصل حضورش در لیگ ان بی ای، برای ۸ تیم بازی کرد و در مجموغ دوران حرفه ایش، میانگین دابل دابل ثبت کرد. او در ۶ فصل بهترین ریباند کننده ان بی ای بود. مالون که ۱۲ بار در آل استار حضور یافت، میانگین ۲۰٫۶ امتیاز و ۱۲٫۲ ریباند را در دوران حرفه ایش ثیت کرد.
۱۶۲۱۲ ریباندی که مالون در NBA ثبت کرده است، هنوز هم پنجمین رکورد برتر ان بی ای در زمینه ریباند است. او همچنین با ۲۷۴۰۹ امتیاز، در رده‌ی هشتم لیست بازیکنانی قرار گرفته است که بیشترین امتیاز را در NBA به دست آورده اند.
مالون که در سال ۱۹۷۴ به تیم یوتا استارز از لیگ ABA پیوست، اولین بازیکنی بود که بلافاصله از دبیرستان وارد بسکتبال حرفه ای شد. او فصل بعد برای تیم Spirits of St. Louis بازی کرد و پس از ادغام شدن لیگ های NBA و ABA در سال ۱۹۷۶، به بوفالو بریوز پیوست.
او همچنین برای تیم های هیوستن راکتس، سیکسرز (دو بار)، واشنگتن بولتس، آتلانتا هاوکس و سن آنتونیو اسپرز بازی کرد و در فصل ۱۹۹۴-۹۵، بسکتبال حرفه ای را کنار گداشت.
پیراهن شماره ۲۴ این بازیکن که در سال های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۲ با آن عنوان ام وی پی را کسب کرد، توسط هیوستن راکتس بازنشسته شد. مالون سومین جایزه MVP خود را در سال ۱۹۸۳، زمانی که برای سیکسرز بازی می کرد به دست آورد.
موزس مالون در سال ۲۰۰۱ وارد تالار مشاهیر بسکتبال شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    تو تابستون دو اسطوره nba فوت کردن حیف.
    خدابیامرزتش.

  2. Edris گفت:

    میگم آقا احمد موزس که حالش خوب بود
    دلیل مرگشو میشه بگین
    آخا واسه یه ورزش کار ۶۰ سال که سنی نیس

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *