توافق درک فیشر و تیم نیویورک نیکس

توافق درک فیشر با نیویورک نیکس برای سرمربیگری در این تیم

درک فیشر با تیم نیویورک نیکس برای پیوستنش به این تیم به عنوان سرمربی به توافق رسید.
به گزارش یاهو اسپرتس دو طرف در حال نهایی کردن قراردادی ۵ ساله به مبلغ ۲۵ میلیون دلار هستند. انتظار می رود خبر پیوستن فیشر به نیکس در کنفرانس خبری روز سه شنبه اعلام شود.
فیشر که در مجموع سه فصل گذشته ۴٫۷۳ میلیون دلار درآمد داشته و در ۱۸ فصل حضورش در NBA به عنوان بازیکن، تنها در چهار فصل درآمد ۵ میلیونی داشته است، هفته گذشته و پس از آنکه اکلاهما سیتی تاندر از پلی آف حذف شد، مشغول تصمیم گیری در مورد آینده اش بود. تیم لس آنجلس لیکرز در برهه ای از زمان به استخدام فیشر به عنوان سرمربی خود علاقه‌مند بود. فیشر نیز در مورد گزینه هایی همچون ادامه دادن به بازیش یا پیوستن به کادر مدیریتی فکر می کرد اما سرانجام تصمیم گرفت تا به فیل جکسون در نیویورک بپیوندد.
اعتقادها بر این است که رابطه فیشر با جکسون یکی از عواملی است که منجر به انتخاب نیکس توسط این بازیکن سابق ان بی ای شده است. درک فیشر در زمانی که برای فیل جکسون در لیکرز بازی می کرد، ۵ عنوان قهرمانی به دست آورد. به گفته یک منبع نزدیک به جکسون، او از جذب فیشر بسیار راضی است.
رابطه نزدیک این دو پس از زمانی که فیشر برای جکسون بازی می کرد، همچنان باقی مانده است. آنها هفته گذشته با هم گفتگوی تلفنی داشتند.
فیشر ۳۹ ساله اوایل این ماه از تمایل خود برای مربیگری در NBA خبر داده بود.
فیل جکسون اخیرا اشاره کرده بود که نقش رهبری فیشر در زمین می تواند به خوبی به روی نیمکت منتقل شود. او از فیشر به عنوان شخصی که در لیستش برای سرمربیگری نیکس قرار دارد و یکی از گزینه های عالی برای این سِمَت است، یاد کرده بود و به همین دلیل ۲۵ هزار دلار جریمه شده بود.
فیل جکسون در ابتدا به دنبال استخدام استیو کر به عنوان سرمربی نیکس بود. اما کر پیشنهاد مربیگری در گلدن استیت واریورز را پذیرفت. پس از آن جکسون جستجوی خود برای پیدا کردن مربی جدید نیکس را تا زمان صحبت کردن با فیشر متوقف کرد.
پس از آنکه جکسون در ماه مارس سِمَت ریاست باشگاه نیکس را پذیرفت، منابع می گفتند که او همواره به دنبال استخدام مربی جوانی است که بتواند او را هدایت کند. جکسون همچنین به دنبال کسی بود که پیش از این با او رابطه داشته باشد و او را بشناسد و درک فیشر هر دو ویژگی بالا را دارد.
منابع معتقدند آزادی در تصمیم گیری برای جکسون، به عنوان کسی که می خواهد در اولین فصل حضورش به عنوان تصمیم گیرنده اصلی در بخش مدیریتی یک باشگاه، نقش خود در زمین را نیز ایجاد و حفظ کند، مهم است.
این ایده همیشه وجود داشت که جکسون به دنبال کسی است که پیش از این با او کار کرده باشد و علاوه بر آن حضور جکسون در اردوهای آموزشی و تمرینی را با روی باز بپذیرد تا جکسون ۶۸ ساله، نقشی بیش از حضورش در بخش مدیریتی، داشته باشد. بنابراین جکسون روی درک فیشر تمرکز کرد؛ کسی که با انجام ۲۵۹ بازی در پلی آف، رکورد دار بیشترین بازی های انجام شده در پلی آف است و با ۱۶۱ پیروزی در پلی آف در این زمینه نیز رکورد NBA را در اختیار دارد. فیشر اولین گارد راسی نیست که پس بلافاصله پس از بازنشستگی، مربیگری را شروع می کند. تبدیل شدن به مربی، بلافاصله پس از بازنشستگی به عنوان بازیکن، اتفاقی بود که فصل گذشته برای جیسون کید نیز روی داد. نتز با هدایت کید در راند دوم پلی آف امسال برابر میامی هیت مغلوب شد.
به این ترتیب فیشر هدایت تیمی را به عهده خواهد گرفت که فصل گذشته را با ثبت ۳۷ پیروزی به اتمام رساند و برای اولین بار در ۴ فصل گذشته، از حضور در پلی آف باز ماند. جکسون بعد از کسب این نتیجه در فصل عادی، مایک وودسن و کادر مربیگری اش را اخراج کرد. کادر مربیگری جدید نیکس با همفکری فیشر و جکسون انتخاب خواهد شد.
فیشر ۲۶ امین مربی تاریخ نیکس و هشتمین مربی این تیم پس از جدایی جف ون گاندی از این تیم در سال ۲۰۰۱ خواهد بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. حامد گفت:

    برای هوادارای نیکس متاسفم. مخصوصا وودی الن و اسپایک لی. چون باید چند فصلی شاهد سعی و خطای مربی بی تجربه ای مثل درک فیشر باشن. همون اتفاقی که برای هوادارای بروکلین نتز افتاد…

  2. millad گفت:

    اقا درفت چند روز دیگه هست؟

  3. pierce گفت:

    من کلا از نیکس بدم میاد و چون سلتیکسی هستم از لیکرز و همه بازیکناش ولی امیدوارم موفق بشه

  4. granger گفت:

    پیک ۶ و ۱۷ مال بوستون

  5. mjrose گفت:

    فکر نکنم به درد نیکس بخوره ولی با فیل جکسن خوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *