موزه استفان ماربری در پکن افتتاح می شود

موزه استفان ماربری در پکن افتتاح می شود

استفان ماربری در چین آنقدر بزرگ و محبوب است که مجسمه و تمبر او ساخته شده است. حالا یک موزه نیز به نام این ستاره سابق NBA ساخته شده است که هفته آینده افتتاح عمومی می شود.
ماربری در مراسم افتتاح این موزه ۳۰۰ فوت مربعی که دوشنبه در پکن برگزار خواهد شد، شرکت می کند. برنامه ریزی شده است که این موزه دوشنبه آینده برای بازدید عموم باز شود.
ماربری تیم بیجینگ داکز را برای رسیدن به سه قهرمانی در چهار دوره اخیر لیگ چین رهبری کرده است. این بازیکن در قهرمانی فصل گذشته لیگ چین، برای اولین بار عنوان باارزش ترین بازیکن فینال را به دست آورد. او میانگین ۲۹٫۷ امتیاز، ۴٫۸ ریباند، ۵٫۷ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی را در سری بازی های فینال ثبت کرد و به تیمش کمک کرد تا در فینال حریف خود را با نتیجه‌ی ۴ بر ۲ شکست دهد.
ماربری به عنوان بازیکن برجسته دانشگاه جرجیا تک، در راند اول درفت سال ۱۹۹۶ توسط میلواکی باکز جذب شد و سپس به مینسوتا منتقل شد. او قبل از پیوستن به نیویورک نیکس در نیوجرسی و فینیکس نیز بازی کرد. آخرین تیمی که ماربری برای آن بازی کرد بوستون سلتیکس (سال ۲۰۰۹) بود.
هنکامی که گزینه های او برای ماندن در NBA محدود شد، ماربری در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت به لیگ چین بپیوندد تا دوران جدیدی در زندگی بسکتبالی خود آغاز کند. این بازیکن روز دوشنبه گفت، در میان پیراهن تمام تیم هایی که به تن کرد است، پیراهن بیجینگ داکز برایش از همه باارزش تر است.
ماربری گفت: “یونیفرم بیجینگ برام از بقیه یونیفرم هایی که پوشیدم باارزش تره. به خاطر قهرمانی هایی که با این تیم کسب کردم این حرفو نمی زنم، بلکه دلیل اون اینه که اینجا مثل خونمه و از حمایت همه برخوردار بودم.”
ماربری ۳۸ ساله در این فصل از رقابت های لیگ چین میانگین ۱۸٫۵ امتیاز را برای بیجینگ ثبت کرده است. بیجینگ هم اکنون با ۱۳ برد و ۷ باخت در رده هفتم لیگ چین قرار دارد.
در سال ۲۰۱۲ مجسمه ای از ماربری ساخته و در بیرون سالن داکز قرار گرفت. در اپریل امسال و یک ماه پس از آنکه ماربری داکز را برای کسب آخرین قهرمانی اش رهبری کرد، برای بزرگداشت او تمبر ماربری رونمایی شد.
ماربری حتی در فیلمی موزیکال که از بخش دوم دوران بسکتبال او در چین الهام گرفته شده است، حضور داشته و گفته است قصد دارد بعد از بازنشستگی در چین بماند و امیدوار است روزی بتواند تیم ملی را هدایت کند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. moein گفت:

    این ماربری از کیه هسسس ؟؟؟ من میگفتم الان فسیل شده رفته !!!! ماشالا به این تلاش

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *