میامی هیت به دنبال جذب کارملو انتونی

میامی هیت به دنبال جذب کارملو انتونی

گرچه میامی هیت در فینال ان بی ای ۲ بر ۱ از سن آنتونیو اسپرز عقب افتاده و تمرکز اصلی این تیم روی جبران این نتیجه است اما به گفته منابع، بحث ها در درون این تیم درباره تلاش برای تبدیل Big 3 این تیم به Big 4 آغاز شده است.
به گفته منابع به ESPN.com مقامات و بازیکنان برجسته میامی هیت، تلاش های خود برای ایجاد شرایط و انعطاف پذیری مالی لازم که به آنها امکان اضافه کردن کارملو انتونی به ترکیبشان را می دهد، آغاز کرده اند.
برای تحقق این هدف، نیاز است که سه گانه لبران جیمز، دومین وید و کریس باش، تا پایان این ماه به قراردادهای فعلی خود پایان دهند و به احتمال زیاد در قراردادهای جدید خود که فصل آینده آغاز می شود، حقوق و دستمزد کمتری دریافت کنند تا میامی هیت قادر باشد دستمزدی مشابه دستمزد آنها برای سال اول به کارملو پیشنهاد دهد. هیت همچنین نمی تواند تا ۱ جولای هیچ گونه تماس رسمی با ملو داشته باشد و پس از آن نیز در صورتی می تواند با این بازیکن مذاکره کند که او از سال آخر قرارداد فعلی اش با نیکس صرف نظر کند. به گزارش منابع انتونی تا ۲۳ ژوئن فرصت دارد تا تصمیم خود در مورد ماندن در نیکس یا بازیکن آزاد شدن را به اطلاع تیم نیویورک برساند.
موفقیت میامی هیت در بازار آزاد نقل و انتقالات در سال ۲۰۱۰ آنها را به یکی از تیم هایی تبدیل کرده که هر بازیکنی دوست دارد در آن بازی کند، علاوه بر آن میکی آریسون (مالک هیت) این اختیار را به رئیس باشگاه هیت، پت رایلی داده تا علی رغم وجود قوانین توافق های جمعی، بار دیگر بازار نقل و انتقالات را تحت تاثیر قرار دهد.
به گفته منابع همزمان با تلاش هیت برای کسب سومین قهرمانی متوالی خود، گفتگوهای درون سازمانی در این تیم برای وارد شدن به رقابت جذب انتونی آغاز شده است. منابع اضافه کرده اند در صورتی که سناریوی رویایی میامی هیت به نتیجه برسد، لبران جیمز برای جبران کاهش حقوق و دستمزد بالقوه خود، از طریق بیزینس های خارج از زمین اقدام خواهد کرد.
به لطف سرمایه گذاری های پرداخت انبوه و فرصت های جدید برای شرکت در پروژه های تبلیغاتی و سرگرمی که انتظار می رود در سال های آینده باعث افزایش دارایی های لبران شود، چشم انداز بیزینس های این بازیکن در خارج از زمین روشن است.
به عنوان مثال، در حالی که لبران جیمز میامی هیت را برای پیروزی مقابل ایندیانا پیسرز در فینال کنفرانس شرق رهبری می کرد، این بازیکن ۲۹ ساله که یکی از سهام داران شرکت Beats Electronics بود، از محل فروش این شرکت که به مبلغ ۳ میلیارد دلار به اپل فروخته شد، درآمد قابل توجهی داشته است که اعتقاد بر این است که بالاترین مبلغی است که یک ورزشکار در طول تاریخ از طریق فروش سهام به دست اورده است. منابع اعلام کرده اند جیمز در این معامله بیش از ۳۰ میلیون دلار (پول نقد و سهام) به دست آورده است.جیمز در سال ۲۰۰۸ و در روز های آغاز به کار کمپانی بیتس، در ازای تبلیغ هدفون های این شرکت، سهم کوچکی از این شرکت را به دست آورده بود.
تیم میامی هیت با همکاری ستاره های خود و بازیکنان ذخیره ای مانند یودانیز هزلم و کریس اندرسون (قرارداد اندرسون برای فصل بعد به صورت player options است)، قادر خواهد بود تابستان امسال تا مبلغ ۵۰ میلیون دلار که بالاترین انعطاف پذیری مالی لیگ است، در سقف حقوقی خود باز کند. تنها بازیکنی که قرارداد او برای فصل آینده قطعی است نوریس کول است که یک قرارداد ۲ میلیون دلاری دارد. البته پت رایلی مجبور است تا مقداری از حداکثر دستمزدی که می تواند در این فصل بپردازد را برای پرداخت دستمزد بازیکنانی که از طریق یارکشی وارد این تیم می شوند، از جمله انتخاب ۲۶ درفت امسال، نگاه دارد.
کاهش دستمزد جیمز، وید، هزلم و اندرسون در آن حد که دستمزد کارملو تامین شود، بدون شک کار پیچیده ای خواهد بود. این امر نیازمند کاهش دریافتی این بازیکنان به مبلغ ده ها میلیون دلار در فصل های پیش رو خواهد بود. به گفته منابع هیت در نظر دارد در ازای این سود بلند مدت بازیکنانی را بفروشد و بازیکنانی را که حاضرند چنین فداکاری (دریافت دستمزد کمتر) برای این تیم انجام دهند در ترکیب حفظ کند.
میامی هیت در حقیقت تلاش می کند تا سیاست هایی طولانی مدت مشابه سیاست های حریف فعلی اش در فینال را اجرا کند؛ تیم اسپرز قادر بوده است تا تیم دانکن، تونی پارکر و مانو جینوبلی را بیش از یک دهه در کنار هم در این تیم حفظ کند – در حالی که معمولا با اضافه کردن بازیکنانی این سه نفر را تقویت کرده است – به این دلیل که این سه نفر بارها و بارها با کاهش دستمزدهایشان موافقت کرده اند.
توانایی اسپرز برای ماندن در کورس قهرمانی به واسطه فروش مهره های اصلی، به تیم دانکن و گِرِگ پاپویچ اجازه داده است تا ۱۵ سال پس از اولین حضورشان در فینال NBA بار دیگر در این مرحله حاضر شوند.
لبران جیمز در ماه دسامبر ۳۰ ساله خواهد شد و باش، وید و انتونی، هر سه هم اکنون سی ساله و از وضعیت سنی خود مطلع هستند.
جیمز احساس می کند نیاز است تا حجم کار خود در فصل عادی را کاهش دهد، به خصوص با توجه به این نکته که وید در مقطعی از دوران حرفه ای خود قرار دارد که مشکلات زانویش تعداد بازی هایی که می تواند در انها حاضر شود را محدود کرده است. وید ۲۸ بازی فصل عادی را با هدف آماده ماندن در مرحله پلی آف از دست داد.
جفت شدن با کارملو انتونی که از دوستان نزدیک جیمز و بازیکنی با مهارت های مشابه جیمز است، برای جیمز جذاب است. انتونی و سه ستاره میامی هیت پس از آنکه در سال ۲۰۰۳ با هم به NBA وارد شدند، رابطه خوب خود را با هم حفظ کرده اند. یک اعتقاد قوی وجود دارد که مفهوم و کلیت تیم میامی که در سال ۲۰۱۰ شکل گرفته است به آنها اجازه می دهد تا یاد بگیرند زمانی که همه با هم در زمین هستند چگونه موثر باشند.
باش در موارد متعدد در طول پلی آف نشان داده است که با وجود پیشنهادات متعددی که با قبول آنها می تواند به بازیکن اول تیم تبدیل شود، مصمم است که در آینده در میامی هیت بماند.
اما جیمز، همانند آنچه در کل فصل انجام داده است، تلاش خبرنگاران برای وادار کردن او برای صحبت در مورد آینده اش، در کنفرانس خبری روز چهارشنبه را ناکام گذاشت و در این مورد گفت:” این مساله در حال حاضر یه چیز کم اهمیت هست.”
به گزارش ESPN، کارملو انتونی تا روز ۲۳ ژوئن – یک هفته قبل از شروع بازار آزاد نقل و انتقالات – باید تصمیم خود در مورد ماندن یا ورود به بازار آزاد را به نیکس اعلام کند. به گزارش منابع فیل جکسون همچنان اصرار دارد که انتونی ماندن در نیکس و دریافت ۲۳٫۳ میلیون دلار را انتخاب کند و بازیکن آزاد شدن را یک فصل دیگر به تاخیر بیاندازد.
پیشنهاد جکسون به انتونی که به گفته منابع در طول یک ماه گذشته بیش از یک بار اتفاق افتاده است، با تاکید بر این نکته بنا شده است که انعطاف پذیری مالی این تیم در تابستان ۲۰۱۵ افزایش خواهد یافت که آنها را قادر می سازد برای جذب لبران جیمز یا ستاره دیگری اقدام کنند و او را در کنار انتونی قرار دهند.
جیمز نیز باید بین بازیکن آزاد شدن یا ایجاد تاخیر یک ساله در این امر و دریافت مبلغ ۲۱ میلیون دلار برای فصل آینده یک گزینه را انتخاب کند. به گفته منابع این بازیکن در صدر لیست بازیکنانی است که نیکس به انتونی اطمینان داده است قصد دارد تا برای جذب او در تابستان ۲۰۱۵ تلاش کند.
Stephen A. Smith روز سه شنبه در برنامه رادیویی ESPN نیویورک گفت کارملو انتونی و لبران جیمز برای بازی در کنار هم در یک باشگاه پیش از پایان دوران حرفه ای خود ابراز علاقه کرده اند.
شیکاگو، هیوستن و دالاس دیگر تیم هایی هستند که انتونی در صورتی که تصمیم بگیرد تابستان امسال بازیکن آزاد شود، آنها را در نظر خواهد داشت. اما این باور وجود دارد که فرصت پیوستن به جیمز در میامی تمام گزینه های دیگر را بی معنی خواهد کرد، به خصوص پس از آنکه انتونی در اوایل این فصل در یک مصاحبه با NBA TV از حرکت جیمز برای متحد شدن با وید و باش به عنوان یک حرکت “هوشمندانه” یاد کرد.
تیم میامی هیت اولین تیمی است که پس از سال های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷، چهار بار متوالی به فینال راه یافته است و تلاش می کند پس از سلتیکس، لیکرز و بولز، به عنوان چهارمین تیم تاریخ NBA، سومین قهرمانی متوالی خود را کسب کند.
به گفته منابع، جیمز، وید و باش نیز باید تا پایان ماه ژوئن تصمیم خود برای تمدید سال آخر قراردادشان یا بازیکن آزاد شدن را به هیت اعلام کنند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۸ پاسخ

  1. رضا گفت:

    عالی بود.مرسی

  2. M0NFiRiO گفت:

    همه چی به تصمیم کارملو برمیگرده
    گرفتن دستمزد زیاد و (وعده ی جذب لبران) و همچنان در حسرت رینگ
    یا دسمتزدی کمتر نسبت به پیشنهاد نیویورک و
    احتمال بیشتر بدست آوردن رینگ در میامی
    بعد از رفتن لول دنگ از شیکاگو بولز بنظرم شیکاگو نیاز شدید به یه بازیکن فورواد مطمئن پیدا کرده,
    بنظرم پیوستن به شیکاگو هم میتونه جالب باشه و یه تیم مدعی و ببینیم
    (البته همینجوریشم شیکاگو همیشه مدعی و حریف ساده ای نبوده ولی زهر دار نیست)
    D.Rose,C.Anthony,C.Boozer,J.Noah
    خیلی کامل بود,ممنون

  3. pierce گفت:

    اگه ملو بیاد هیت قوی نمیشه ضعیف هم میشه . . . چون با وجود این ۴ نفر و بدون هیچ گارد راس پاسور این تیم به هیچی نمیشه. و ملو هم شدیدا به یک پاسور نیازمنده تا موفق بشه

  4. mlbj گفت:

    راست میگه اگه ملو بیاد هیت میامی ضعیف میشه میامی باید یکی رو جای چامرز بیاره

  5. شیرکو گفت:

    ان شالله که میاد لیکرز :))))

  6. hessam گفت:

    Be nazaram tu knics bemune

  7. Amir. F گفت:

    اگه بازیکن آزاد بشه به احتمال زیاد میره میامی
    البته مسلما به اینم فکر میکنه که بیاد به تیمی جوون تر و تیمی که بیشتر بهش نیاز داشته باشه تا بیشتر خود نمایی کنه.
    یعنی “شیکاگو بولز”
    اما شیکاگو هنوز بین جذب کوین لاو و ملو شک داره (چون کارلوس بوزر رو هم میخواد بازیکن آزاد کنه)
    شخصا دوست دارم بیاد بولز تا با درک رز و نوآ کولاک کنن 🙂
    انتخاب بولز منطقی تر و انتخاب میامی احساسی تره.

  8. ملو تو نیویورک جاش خوبه نیازیم نیس به نیمی بره فقط یه گارد راس خوب و معروفی مث کامبا والکر و یا ریکی روبیو بیان پیش ملو عالی میشه…..استفن کوری تو پست دو خیلی خیلی میتونه کمک کنه به ملو و نیویورک در کل بجای رفتن ملو باید به فکر آوردن ستاره باشن تا مکمل ملو باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *