یکی از مسابقات پیش فصل NBA به صورت ۴۴ دقیقه ای برگزار خواهد شد

یکی از مسابقات پیش فصل NBA به صورت 44 دقیقه ای برگزار خواهد شد

اتحادیه ملی بسکتبال امروز اعلام کرد دیدار پیش فصل NBA بین تیم های بروکلین نتز و بوستون سلتیکس که قرار است روز ۱۹ اکتبر در بارکلیز سنتر برگزار شود، یک بازی ۴۴ دقیقه ای خواهد بود. لیگ قصد دارد از این مسابقه برای سنجش روند بازی های کوتاه تر در مقایسه با بازی های استاندارد لیگ که به صورت ۴۸ دقیقه ای برگزار می شود، استفاده کند.
راب تورن، ریاست امور بسکتبال NBA در این مورد گفت: “در نشست اخیری که با مربیان داشتیم، در مورد مدت زمان بازی ها بحث کردیم و این پیشنهاد مطرح شد که ما بازی هایی با زمان کمتر رو آزمایش کنیم. پس از مشورت با کمیته مسابقات، ما توافق کردیم که دیدار تیم های نتز و سلتیکس از سری مسابقات پیش فصل، به صورت ۴۴ دقیقه ای برگزار بشه تا اطلاعات اولیه ای به دست بیاریم که به تحلیل های آینده ما در مورد میزان زمان بازی کمک خواهد کرد.”
تجربه بازی ۴۴ دقیقه ای به این صورت است که زمان هر کوارتر از ۱۲ دقیقه معمول به ۱۱ دقیقه کاهش یابد و علاوه بر آن تعداد تایم اوت های اجباری (تایم اوت های تلویزیونی) در کوارترهای دوم و چهارم کمتر خواهد شد. در یک بازی ۴۴ دقیقه ای در هر کوارتر ۲ تایم اوت اجباری خواهیم داشت. در این فرمت، اگر ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه از زمان بازی باقی مانده باشد و هیچ یک از دو تیم تایم اوتی درخواست نکرده باشند، بعد از خروج توپ از زمین، اولین تایم اوت اجباری رقم می خورد. اگر هیچ یک از دو تیم در فاصله تایم اوت اجباری اول و ۲ دقیقه و ۵۹ ثانیه مانده به پایان، وقت استراحتی درخواست نکنند، دومین وقت استراحت اجباری نیز پس از خروج توپ از زمین لحاظ خواهد شد. در مسابقات ۴۸ دقیقه ای فعلی NBA در کوارترهای دوم و چهارم سه تایم اوت اجباری داریم.
لایونل هالینز، سرمربی تیم بروکلین نتز در این مورد گفت: “وقتی این پیشنهاد در نشست مربیان مطرح شد، من فکر کردم این ایده‌ی منحصر به فردیه که ارزش امتحان کردن داره. من خواهان سنجش تاثیر اون بر جریان بازی هستم. از اونجا که اگه زمان کل بازی کمتر بشه، بر زمان بازی هر بازیکن هم تاثیر می ذاره، بنابراین جالبه که ببنیم این مورد چه تاثیری روی الگوهای و طرح های تعویض بازیکنان خواهد گذاشت.”
در صورتی که بازی های NBA به صورت ۴۴ دقیقه ای برگزار شود، هر تیم در ۸۲ بازی فصل عادی، ۳۲۸ دقیقه کمتر بازی خواهد کرد که تقریبا مساوی با انجام حدود ۷ بازی کمتر در فصل است. بررسی های چند فصل اخیر نشان می دهد هر مسابقه ۴۸ دقیقه ای لیگ NBA چیزی کمتر از ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به درازا می انجامد.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. مهدی گفت:

    ممنون بابت خبر

  2. mlbj گفت:

    واقعا این تایم اوتا بسکتبالو کم هیجان میکنه یه بار اومدم یه بازی از nba زنده ببینم خیلی بازی توقف میکرد تا بازی میخاست جون بگیره بلافاصله تایم اوت میگرفتن به نظرمن تو هر کوارتر یه تایم اوت کافیه

  3. خدای حرکتو داشتی میخان برای اولین بار زمان ۴۴دیقه ای رو با بازی بوستون شروع کنن دستشون درد نکنه ایشالا که بزنیم بترکونیمشون.
    هر مربی تو هر کوارتری یه تایم اوت داشته باشه بهتره اینجوری بازی هیجانی تر میشه ولی زمانش همون ۴۸ دیقه باشه حیف مسابقات ان بی ای هس که زود تموم شه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *