مهمترین نقل و انتقالات NBA در یکم جولای ۲۰۱۴

مهمترین نقل و انتقالات NBA در یکم جولای 2014

قرارداد ۵ ساله کایری ایروینگ با کلیولند کاوالیرز
تیم کلیولند کاوالیرز زمان برای کسبِ اعتماد گارد آل استار خود، کایری ایروینگ را تلف نکرد و در ساعات ابتدایی بامداد سه شنبه موافقت خود را با شرایط کایری ایروینگ اعلام کرد تا دو طرف برای ثبت قراردادی حداکثری به توافق برسند. این قرارداد روز دهم جولای و هنگامی که مهلت قانونی برای ثبت قراردادها فرا برسد، امضا خواهد شد.
این قرارداد که پنج ساله و به مبلغ ۹۰ میلیون دلار خواهد بود و رسما از سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد، پس از نشست ایروینگ و تیم مدیریتی کلیولند که دوشنبه شب در نیوجرسی انجام شد، حاصل شد.
ایروینگ پس از انجام این توافق در توییتر خود نوشت که بسیار هیجان زده و خوشبخت است که برای مدت طولانی عضوی از کلیولند خواهد بود.
کایری ایروینگ پس از انتخاب شدن به عنوان بازیکن شماره ۱ در درفت ۲۰۱۱، چند فصل سخت را در کلیولند گذرانده است. این بازیکن با کسب سه عنوان بهترین بازیکن سال اولی ماه، بهترین بازیکن تازه کار سال ۲۰۱۲ و عنوان با ارزش ترین بازیکن آل استار ۲۰۱۴، لحظات طلایی در زمین بسکتبال داشته است. اما او در مورد شرایط بازی بیش از یک بار با مایک براون، مربی سابق کلیولند درگیر شده است و درگیری هایی نیز با هم تیمی هایش داشته است. همین موارد باعث رواج شایعاتی شده بود که خبر از جدایی ایروینگ از کاوالیرز در سال ۲۰۱۶ که او بازیکن آزاد نامحدود می شد، می داد. ایروینگ به طور مداوم شایعات در مورد جدایی اش از کاوالیرز را تکذیب می کرد اما با توجه به جدایی لبران جیمز در سال ۲۰۱۰، این نوع شایعات باعث شد مردم کلیولند همچنان نسبت به این موضوع حساس باشند. گرچه بدون شک، برنده شدن کاوالیرز در قرعه کشی درفت و جذب اندرو ویگینز در درفت ۲۰۱۴، در تصمیم ایروینگ برای ماندن در این تیم تاثیر به سزایی داشته است.
با این حال ایروینگ مایل بود تا به رهبران جدید این تیم فرصت دیگری بدهد. دیوید گریفین در بهار گذشته جایگزین کریس گرنت به عنوان مدیر کل شد و کاوالیرز اوایل این ماه دیوید بلت را به عنوان سرمربی جدید خود استخدام کرد؛ مربی که در طول دهه گذشته در لیگ های مختلف اروپایی موفقیت های فراوانی کسب کرده است.
بدون شک ایروینگ کلیدی ترین بازیکنی است که امید های کلیولند برای بازگرداندن لبران جیمز به این تیم را زنده نگه داشته است. با وجود فضای ایجاد شده بر ضد لبران جیمز پس از جدایی این بازیکن از کاوالیرز، این تیم همچنان امیدوار است بازیکنانی که هسته این تیم را تشکیل داده اند و در راس آنها ایروینگ و انتخاب شماره یک درفت امسال، اندرو ویگینز، دلیل خوبی باشند تا جیمز حداقل تیم قدیمی خود را به عنوان یکی از مقاصد بالقوه خود در نظر داشته باشد.
تیم کاوالیرز سقف دستمزد مناسبی برای اضافه کردن یک بازیکن تاثیر گذار دیگر به ترکیبش دارد. آنها همچنین گوشه چشمی نیز به فروارد ناراضی مینسوتا تیمبرولوز، کوین لاو دارند و حاضرند در ازای این بازیکن هر تعداد از بازیکنان در دسترس خود را به مینسوتا منتقل کنند. هر چند هنوز مشخص نیست که در صورت پیوستن لاو به کاوالیرز، آیا او علاقه ای به تمدید قراردادش با این تیم پس از فصل آینده دارد یا خیر.
به گفته یکی از منابع لیگ، فروارد آزاد سانز، چنینگ فرای، دیگر بازیکنی است که کاوالیرز او را مد نظر دارد.

مهمترین نقل و انتقالات NBA در یکم جولای 2014

قرارداد سه ساله جودی میکس با دیترویت پیستونز
یک منبع نزدیک به موقعیت، دوشنبه شب اعلام کرد جودی میکس برای انعقاد یک قرارداد سه ساله به مبلغ ۱۹٫۵ میلیون دلار با دیترویت پیستونز به توافق رسیده است.
میکسِ ۶ فوت و ۴ اینچی، فصل گذشته با ثبت میانگین ۱۵٫۷ امتیاز، بیشترین میانگین امتیاز دوران حرفه ای خود را در لیگ ثبت کرد و با کسب ۱۲۰۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را در میان بازیکنان لیکرز به دست آورد. این گارد شوت زن در طول ۵ سال حضورش در لیگ متوسط ۹٫۷ امتیاز را به دست آورده است.
جودی میکس در راند دوم درفت ۲۰۰۹ توسط میلواکی باکز انتخاب شد و در جریان اولین سال حضورش در لیگ، به فیلادلفیا منتقل شد. تیم لیکرز در سال ۲۰۱۲ او را به عنوان بازیکن آزاد جذب کرد و سال گذشته نیز قرارداد او را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد تا این بازیکن دومین فصل حضورش در لیکرز را سپری کند.
تیم دیترویت پیستونز که از سال ۲۰۰۹ موفق به راه یابی به پلی آف نشده است، سعی می کند تیم خود را بر پایه‌ی سنتر ۲۰ ساله اش، آندره دراموند بازسازی کند. انتظار می رود این تیم فروارد خود، جاش اسمیت که تابستان گذشته با یک قرارداد ۴ ساله‌ی ۵۴ میلیون دلاری به آنها پیوست را حفظ کند. همچنین برندون جنینگز که وارد دومین سال از قرارداد سه ساله خود با این تیم می شود، احتمالا در این تیم خواهد ماند. وضعیت گِرِگ مونرو که بازیکن آزاد محدود خواهد بود، هنوز مشخص نشده است.

تمدید قرارداد مارچین گرتات با ویزاردز و پیوستن شاون لیوینگستون به واریورز، از دیگر نقل و انتقالات NBA در یکم جولای ۲۰۱۴ بود.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *